10 Ekim 2010 Pazar

Birgen :-) :--)

Küçük suratı gözlüğü takınca sanki kayboldu. Sinemaya gittik bugün. Bizim  çok hoşumuza gitti 3 boyutlu çizgi film izlemek. Sonuna doğru kurtlandı yerinde duramaz oldu oğlum. Sorduk gitmek istermisin diye. Meğer bunu bekliyormuş. Evet anne hadi babama da söyle gidelim dedi. Babanla perdeye baka baka çıktık salondan. Senden daha meraklıymışız.
Anne bu ne diye şimdilerde soruyorsun, rakamları, harfleri. Kreşe seminer için gelen pedagogun söyledikleri de hep kulağımda ya "çok öğretmeyin çocuklarınıza, ilkokula başladıklarında onların için merak uyandırsın öğrenecekleri" demişti. Nasıl cevap vereceğimi şaşırıyorum bazen. Ama elimdeki kitap sağolsun cevabını kendimce buldum. Bazen her soruna cevap vermesemde o an için seni dinlediğimi ve anladığımı sana hissettirmemin ne kadar önemli olduğunu öğreniyorum. Bazen de sadece rakam ya da yazı diye cevap veriyorum.  
Bugün bu resmi çekerken değil de yine başın babanın omuzundayken bir gün
sormuştum; Çok mu tatlı babanın omuzu diye. "Evet çok taklı anne" demiştin. Çünkü sen her kucağına aldığında baban seni, başını yaslarsın omuzuna.    
 O kadar uykusu geldi ki bu gece direndi  uyumaya. En son aldı eline yorganını bana verdi, anne bunu katlaymışın, aldım katlarken, bak böyle diktörtgen, böyle kare, böyle üçgen dememe varmadan ağlamaya başladı, sicim gibi gözyaşıyla hemde. Oğlum olmadı mı diyordum ki; "birgen istiyodum ben yapmadın, birgen istiyorum" ? birgen ? nasıldı ki birgen hem neydi. Gücenerek babasından yardım istedi. Meğer birgen bizim bildiğimiz rulo şeklinde yapmakmış. Nerden bileyim yahu. Uyku başına vurdu tabi. Sonra aldı birgenini yanına "sessiz olun bebek uyuyo o benim kaydesim" dedi bi odasına götürttü kendini, dalamadı, tekrar salon dedi. Sonunda uyudu. Bir de gündüz Zara Home'da gezerken küçücük bir patiği alıp, bunu alıcam ben kaydesime bebeğime anne dedi. Bu bir dönem mi yoksa, geçici bir heves mi bu kardeş isteği? Ve Çağan'ımın birgeni ile biz gece gece bayağı güldük babasıyla ama ona çaktırmadan tabi. Hemde yeni bir terim kazanmış oldu geometri. Bir yakalansak, gülmeyin diye ağlayacak biliyorum. Hey heyler gelmişti uyumadan da gitmez onlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...