28 Ekim 2010 Perşembe

Dünü biz unutmayacağız, sana da hatırası olsun bu yazı...

    29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

Bir seksenbirde bir bebek doğmuş
Annesi adını Yustafa koymuş
Saçları sarı gözleri vavi
Büyümüş kahraman kahraman olmuş
Atatüyküm seni çok çok severiz çok çok severiz......

Dün akşam yemeği hazırlarken gelip bana şarkıyı söyledin, bütün gece çok kez dinledik bu şarkıyı. Dün okulda 29 Ekim kutladınız. Bunu biliyorduk zaten. Bize de gelip öğrendiklerini söyleyince babanla gururla dinliyorduk. Banyo yapalım, masallarımızı anlatalım derken hayli geç oldu. Artık uykudan dilin bile dolanıyordu oğlum. Yatakta ordan oraya atarken kendini, yine şarkıyı söyledin hep. Son bir sessizlik oldu, uyuduğunu düşünürken tam döndün bana dedin ki; Anne ben şarkıyı söyledim, arkadaşlarım bana baktı, onlar yazı tahtasının yanında oturdular. Nasıl yani, bu şarkıyı sen tek başına sahnede mi söyledin dedim. Evet, sadece yanımda Esma öğretmenim vardı dedin. Midemin hemen üstünde içimde bir kuş nasıl kanat çırpıyor. İçim pır pır. Heyacanlandım, duygulandım. Benim 3,5 yaşında ki oğlum nasılda bir günde ezberlemiş ne güzel okuyor diye mutluluktan gözlerim doldu. Oğlum o an kocaman sarıldım sana, bizi nasıl mutlu ettiğini gurur duyduğumuzu söyledim. Yüzünde hoş bir ifadeyle hemen uykuya daldın.
Sen uyuduktan sonra babana anlattım. Benim gözlerimde ki ifadeyi gördüm ondada. Şuan bile yazamıyorum ya öyle böyle kelimeler sıralanıyor işte. Bu sabah okulu aradım. Nehir öğretmenin; "kim gelip sahnede şarkıyı söylemek ister deyince, birtek senin gönüllü olduğunu ve çok güzel okuduğunu "söyledi. Telefonu kaptmadan yaşlar süzüldü yine gözümden. Kamera resimler hazır dedi. Şimdi  izlerkende ağlayacağım biliyorum. Mutluluktan ağlamak çok güzeldir oğlum, en şen kahkahalara değişmem.

Çünkü oğlum, seninle ilgili planlarımız yok bizim. Baban da bende mutlu, huzurlu, iyi kalpli olmanı istiyoruz önce. Yetişkin olduğunda her ne yaparsan yap, mutlu olabileceğin bir hayatın olsun istiyoruz. Yerden bir çöpte kaldırsan, yeni bir gezegen de keşfetsen, çaresiz bir hastalığa ilaçta bulsan, insanlığa hizmet etmen yeterli benim için. Ne yaparsan yap, iyi yapman, cesur olman zaten seni her hayaline götürecektir. Çünkü gerisi etiket. Ve bugün bir kez daha anladım ki, Her anne-baba çocuğuna bakabildiği kadar anne-baba. Sabahtan beri bu cümle var aklımda. Sende mutluydun ya o şarkıyı her söylediğinde, şimdi heyecanla öğleni bekliyorum. Okuldan alıp, evde beraber izleyeceğimiz o görüntüleri.     
Baban ve ben teşekkür ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...