11 Ağustos 2011 Perşembe

Oğlum'a

Gerçeği ancak yüreğinle görebilirisin.

İlkokula başladığında, okuman için ısrar edeceğim kitaplardan biri  "Küçük Prens" olacak oğlum. Yetişkinlerin sıkıcı detaycılığı hesapları ile çocukların ve çocuk ruhlu kalabilenlerin herşeyi olduğu gibi görmeleri ve algılamalarının safiyaneliğine dair.

Dün akşam parkta bir çocuğun yanına yaklaştı Çağan 6-7 yaşlarında;
-Hey dostum oyun oynayalım mı?
-Çocuk arkasını döndü gitti.
-Senin adın ne?
-Ses yok.
-Çikolata yer misin?
-Ses yok.

Sonunda vazgeçti, anne sesleniyorum beni duymuyor çocuk dedi. Olabilir oğlum dedim.

Daha neler söyleyeceksin duyulmayacak, duyulsa da anlaşılmamış yada yanlış anlaşılmış olabileceğin zamanlar çok olacak.

Ama anne tavsiyesi olsun sana oğlum;

Hiç bu kadar detaylı düşünme, yaşama hayatı... Sabah uyandığında ve gece yatarken sağlık isen, sevdiklerinin yanında karnın tok ve temiz çarşaflarda uyuyabiliyorsan en büyük nimetin bu olduğunu unutma.

Günlerdir gazetelerde gördüğüm çocuk resimlerinden dolayı kendimden nefret eder oldum. 3-5 gün konuşup, birkaç lira bağış v.s. yapıp vicdanımı rahatlattığım insanlık ayıbına hizmet ettiğim gerçeği karşımda duruyor. Bizler değil miyiz bilmem kaç yıldızlı otellere koşa koşa gidip, paralarımız vererek bu pazarı daha da büyüten, cazip kılan günde kilolarca yemeğin çöpe atılmasına hizmet edenler bizler değil miyiz?

İnsanlık bu riyasından utanmalı aslında Afrika ülkelerindeki açlıktan önce. Talep bu denli olmasa, arza bu kadar arsızca cevap verilmese hangi otelin akşam yemeğinde bilmem kaç yüz çeşit yiyecek olur. Ya da hangi insan evladı bir gecede o kadar çeşit yemeği yiyebilir. Bekarken gittim boyle yerlere cok gittim hem de. Çok şükür evlendiğimizden beri gitmedik. Gitmeyi düşünmüyorum da. Gelecek yaz için bir tekne tatili var hayalimde. Yiyebileceğimiz kadarını pişirerek yediğimiz. Ya da akşam olunca 2-3 çeşit yemeğin piştiği küçük bir otel. Akıllara sakın teknenin denize bıraktığı atıklar gelmesin. O zaman arabaları da bırakalım parfümüde çocuk bezini de v.s. de v.s. Kısacası yanlış bir şeyi savunmak adına başka bir yanlışı misal göstermek de yanlış. 2 yanlış bir doğru etmiyor çünkü. Önlenebilinirliği makul olan her yanlışın karşısında durmak gerek sadece.

Of nerelere geldim. Öyle canım sıkılıyor o resimleri gördükçe o masum gözlere baktıkça...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...