6 Kasım 2010 Cumartesi

Pireyi deve yapmamayı öğrenmek,

Neredeyse her sabah yüzümü yıkadıktan sonra yanına gider, yüzüne bakarım, öperim koklarım. Belki de benim için ayrı kalacağımız koca gün öncesi oğlumu kendime depolamak. Yüzüne uzun uzun bakmak sevmek, hafifletiyor. Hem şükretmeyi de anımsatıyor her defasında. 2 gündür okula ben götürüyorum oğlumu. Bu sabah, kendi uyandı, keyfiyle uyandı. Tam çıkarken bisikletimle gidelim dedi. Çıktık elele. Her zaman ki komşu garajına park ettik. Serin sabahı derin derin içime çektiğimi görünce o da aynısını yaptı. Okula geldiğimizde, bir hüzün çöktü hissettim ya bunu. Aynı anda her defasında yaşadığım o düğüm. Bazı zamanlarda gitmek istemediğini, onun da sıcacık yatağında keyif yapmak istediğini, tek isteğinin benimle uyanıp koca günü birlikte bitirmek istediğinin o kadar farkındayım ki. Çok şükür bu her gün değil. Hadi dedim, kocaman gülümseyerek, bana camdan el salla. Resminide cektim. Ama şimdi bakınca resme, bu ifade ne diye soruyorum kendime. Çünkü; "bisikletinle gidebilirsin tamam" dediğimdeki o ışıl ışıl gözler değildi bana bakan.

İşe gidene kadar düşündüm sonra. Bir gün önce veli toplantısında dinlediklerim, eve geldiğimde bana anlattıkların, hepsini koyunca teraziye; okul en doğru adres anneciğim. Çünkü gözlerim, senin, Çinli biriyle geçirdiğiniz haftayı anlatırken ki hoşnutluğunu ve çekik gözlerini gösterişini de gördü. Bu misafirinizin maruluda pişirmek suretiyle, Çin mutfağından yaptığı yemeği hepinizin yediğini de Azra ablan anlattı toplantıda.

Bütün bu yazdıklarımdan çıkardığım sonuç ise, çocuğumun anlık tepkilerinden dağ gibi sonuçlar çıkarmamamk. 
Mutfak isteğim kıvama gelmeye başladı. Bütünüyle bitince çok mutlu olacağım biliyorum. Çünkü hafta başında gece 2'ye kadar yaptığımın sonunda başım göğe ermek üzereydi. Sevdiceğimde çok beğendi. Peki Çağan ne dedi; güzel anne ama biraz kötü olmuş, keşke tavanda vavi olsaydı. Anlattım, avizemizi mavi alıcam dedim, tamam o bazan dedi.

Bu akşam, yeni cicilerimizle tam çay koymaya hazırlanırken yanıma geldi, babasının bardağında çay içmek istediğini söyledi. Ihlamuru zaten hazırdı. Baban gündüz öksürdüğünü söyleyince. Bu resmi buraya  konulası kılan, oğlumun mavi arabası. Diğer mutfak resimlerinde  kareye alamamışım.  Babası arabayı bugün almış. İşten geldiğim gibi onu gösterdi. Bütün gece elindeydi. Bıraktığı an, bu andı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...